ВІТАМІНИ ДОБАВКИ скорочує життя:

Бета-каротин і вітаміни ..

Рейтинг Користувача: / 0
НайгіршеНайкраще 
Б ета-каротин і вітаміни A і E, нібито що знижують ризик розвитку низки небезпечних захворювань, насправді не тільки не продовжують, але і скорочують тривалість життя. До таких висновків прийшли датські вчені в результаті оглядового дослідження, що охопило в цілому 250 тисяч учасників.

Співробітники Центру клінічних досліджень при Госпіталі Університету Копенгагена використовували у своїй роботі результати 68 масштабних досліджень, присвячених вітамінним біодобавки. Підсумувавши отримані дані, вчені прийшли до висновку, що прийом добавок з бета-каротином і вітамінами С, A і E загалом ніяк не впливав на тривалість життя учасників досліджень.

При більш детальному вивченні матеріалів 47 робіт, автори яких, на думку датських вчених, використовували найбільш підходящу дослідницьку методологію, з'ясувалося, що вживання деяких з перерахованих антиоксидантів не тільки не продовжувало, але й скорочувало життя учасників.

Так, смертність серед людей, які приймали добавки з бета- каротином, підвищувалася на 7%, а прийом вітамінів А і Е асоціювався із збільшенням смертності відповідно на 16% і 4%.

Дещо менший рівень смертності спостерігався серед людей, які приймали добавки на основі селену. У той же час прийом препаратів з вітаміном C взагалі ніяк не позначається на тривалості життя.

Учені підкреслюють, що зібрані ними дані стосуються виключно до біодобавками, що містить підвищені концентрації вітамінів і антиоксидантів. Корисність багатої тими ж речовинами рослинної їжі не ставиться під сумнів у дослідженні.

Автори роботи, опублікованої в Journal of the American Medical Association, не задавалися питанням про біохімічні механізми виявлених закономірностей. У той же час, на думку деяких експертів, несподівані результати дослідження можуть бути пов'язані з тим, що здатність антиоксидантів зв'язувати вільні радикали в тканинах і клітинах може негативно позначатися на роботі природних захисних систем організму.

Втім, критики нового дослідження відзначають, що в ньому не було враховано цілу низку факторів, які впливають на смертність. Зокрема, підвищена смертність учасників, які брали вітаміни, може пояснюватися тим, що люди, які страждають небезпечними захворюваннями, значно частіше звертають увагу на харчування і більш схильні до прийому додаткових корисних біодобавок.


Останнє оновлення ( Середа, 28 квітня 2010, 12:32 )  

Счетчик